| Jestliže tři předchozí filmové díly Harryho Pottera vynesly na tržbách z kin téměř 2,7 miliardy dolarů a další stamilióny vydělaly na trhu s DVD a videokazetami, aktuální čtvrtý, nejdražší díl, do nějž produkční studio Warner Bros investovalo přes 150 miliónů dolarů, má být nejúspěšnější. 
 Vánoce a Harry, ideální duo
 Nejen provozovatelé kin i distributoři mají díky novému filmu už teď zaručené stamiliónové tržby, na své si v předvánočním období přijdou i obchody s hračkami, oblečením či počítačovými hrami.  
 Vedle knižního trhu stále víc posiluje potterovský licenční merchandising. Právě narůstající počet prodaných licencí přitom činí z Harryho současný komerční fenomén. Značka Potter prodává prakticky cokoliv. A o letošních Vánocích to zřejmě bude znát víc než kdy předtím.Právě načasování premiéry nového filmu o Harrym Potterovi do předvánočního období je ideálním marketinkovým tahem. Distributor Warner Bros se letos vrátil k osvědčenému termínu po loňském pokusu o letní premiéru.
 
 Jestliže už předchozí Vězeň z Azkabanu posunul Harryho díky režii Alfonso Cuaróna do temnějšího tónu, jeho nástupce Mike Newell měl z Ohnivého poháru udělat pravý horor. Film tak masově láká už i dospělé publikum.  
 "O Ohnivém poháru se spekuluje měsíce dopředu. Ideálním premiérovým termínem pro takto velký a dlouho očekávaný filmový hit je jednoznačně předvánoční období," potvrzuje Paul Dergarabedian, šéf společnosti Exhibitor Relations, která provádí celosvětový oficiální monitorink návštěvnosti kin a výnosnosti jednotlivých filmů. 
 Kina, ale hlavně předměty
 
 Předvánoční doba je však ideální zejména právě pro doprovodný merchandising: z jednotlivých produktů se značkou Potter se stávají příhodné vánoční dárky. Majitelé licence roztáčejí miliardový byznys. Zároveň s filmem dnes zaplaví obchody nové licenční předměty s logem Harryho Pottera - od hraček, na jejichž výrobu mají autorská práva tradičně koncerny Mattel a Lego, přes oblečení až po počítačové hry motivované právě Ohnivým pohárem.  
 Licence na značku Potter, na jejichž udílení osobně dohlíží duchovní matka Harryho Joanne Rowlingová, patří v branži k nejdražším kontraktům současnosti. Byť se jejich výše tají, mluví se o desítkách miliónů dolarů za logo. Získat autorská práva se však vyplatí. Společnost Electronic Arts, největší světový výrobce počítačových her, potvrzuje, že díky hrám o žácích kouzelnické školy v Bradavicích zvýšila svůj profit hned několikanásobně. 
 Harry teď na předvánoční trh útočí ze všech stran. Zároveň s filmem se na knižních pultech v řadě zemí objevuje i nejnovější šestý díl z pera Rowlingové, nazvaný Harry Potter a Princ dvojí krve, a to i v českém překladu. Potterovský marketink je po celém světě vzájemně provázán silněji, než se zdá. Vyplácejí se i reedice úspěšných produktů. Na trh s DVD vstupuje šestidisková sběratelská edice, která shrnuje tři předchozí léta čarodějnického učně Harryho ve škole v Bradavicích. Obchodníci a distributoři dobře vědí, že obohacení je tahem na fanoušky. Geniální Harryho marketink se roztáčí naplno. Následujících několik týdnů zřejmě Harry nebude mít v míře zájmu spotřebitelů konkurenci.  Kolik stály a vydělaly jednotlivé filmy se můžete podívat sem !
 
    
 Komentáře vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit. Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.
 |